Realizacja
ETAP I: REKRUTACJA
- Wypełnienie przez przedsiębiorcę autodiagnozy, dostępnej na stronie internetowej PARP.
- Rejestracja w Bazie Usług Rozwojowych
- Złożenie przez przedsiębiorców dokumentacji rekrutacyjnej poprzez system informatyczny SOPLIN 2.0.
- Weryfikacja formalna i merytoryczna złożonej dokumentacji przez Operatora.
- Ocena autodiagnozy pod kątem potrzeb kompetencyjnych.
- Przyznanie punktów premiujących.
- Ogłoszenie list rankingowych.
- Przedsiębiorcy zakwalifikowani do udziału w Projekcie składają do weryfikacji Operatorowi karty usług rozwojowych wynikające z autodiagnozy.
- Zawarcie umowy wsparcia.
- Nadanie ID wsparcia – indywidualny numer otrzymuje każdy Przedsiębiorca.
ETAP II. REALIZACJA USŁUGI ROZWOJOWYCH
- Wybór przez Przedsiębiorcę z BUR usług rozwojowych zgodnie z zaakceptowaną autodiagnozą.
- Realizacja usług rozwojowych (szkolenia, doradztwo).
- Kontrola/weryfikacja wykonania usług rozwojowych w czasie ich realizacji przez Operatora.
- Przedsiębiorca i/lub pracownicy po realizacji usług rozwojowych, dokonują ich oceny w systemie BUR.
ETAP III: REFUNDACJA USŁUG ROZWOJOWYCH
- Złożenie przez Przedsiębiorców dokumentów do refundacji kosztów usług rozwojowych
- Wypłata refundacji.
- Zakończenie umowy.
W ramach konkursu „Akademia HR” wypracowano dwa narzędzia, które pozwolą przedsiębiorcy na określenie sugerowanych potrzeb rozwojowych w obszarze HR oraz umożliwią mu wybór oferty szkoleniowo-doradczej odpowiadającej na te potrzeby:
- Autodiagnoza – interaktywny kwestionariusz do wypełnienia przez przedsiębiorcę, służący do oszacowania potrzeb w zakresie wzmocnienia kompetencji z obszaru polityki personalnej, niezbędnych do dalszego rozwoju firmy w zmieniających się uwarunkowaniach społeczno-gospodarczych. WAŻNE: Raport z autodiagnozy generowany po wypełnieniu kwestionariusza jest wymagany przez Operatora na etapie rekrutacji do projektu;
- Opis kompetencji w obszarze HR – dokument stanowiący podstawę wyboru usług rozwojowych. Opis kompetencji może podlegać okresowej aktualizacji.
Wsparcie udzielane będzie w zakresie kompetencji HR wskazanych w Opisie Kompetencji kadr w obszarze HR (OKHR)
Lista kompetencji:
♦ Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy,
♦ Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy,
♦ Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową,
♦ Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji,
♦ Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności,
♦ Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową,
♦ Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy,
♦ Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi,
♦ Wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR,
♦ Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych,
♦ Digital – wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR,
♦ Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy,
♦ Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy,
♦ Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy.
♦ Budowa prorodzinnej kultury pracy.